Social media; bouwen op geleende grond

Social media; bouwen op geleende grond

Wat er momenteel met TikTok gebeurt in Amerika is maar weer een reminder dat je voor de online aanwezigheid, zichtbaarheid en vindbaarheid van je merk niet te afhankelijk moet worden van social media kanalen.

Het is namelijk als het bouwen van je huis op een stuk grond dat niet van jou is. Je investeert tijd, energie en creativiteit op LinkedIn of Instagram, YouTube of TikTok. Je denkt prettig in je huis te wonen, maar dan verandert de grondeigenaar plotseling de regels.

Het algoritme wordt ineens rigoureus aangepast, je bereik keldert (zoals onlangs op LinkedIn), of zoals nu in Amerika het geval is, het platform TikTok verdwijnt (tijdelijk denk ik, maar toch). Ben je op zo’n moment teveel afhankelijk van die geleende grond, dan kan dat direct flinke negatieve impact hebben op je merk en bedrijf.

Dat is dus de uitdaging met die social media kanalen; je bent afhankelijk en hebt niet zelf de regie. Wat daarom slim is om te doen? Blijven bouwen aan je eigen stevige huis, zoals je website, e-maillijst en klantrelaties.

Zorg er vooral ook voor dat jouw originele content op jouw eigen grond staat.

Gebruik sociale media uiteraard vervolgens als extra kanalen (als je doelgroep daar actief is tenminste), maar dus zeker niet als je enige thuis.

Geef een reactie op “Social media; bouwen op geleende grond”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Kun de Ikigai-methode ook toepassen voor jouw bedrijf?

Kun de Ikigai-methode ook toepassen voor jouw bedrijf? Ja, Ikigai kun je ook gebruiken als strategisch kompas voor je B2B mkb bedrijf. Als een praktische en krachtige tool voor het versterken van je koers. Misschien ken je deze Japanse methode al als een praktische aanpak om je persoonlijke geluk en zingeving te vinden. Maar je …

Wat is de waarde van je positionering?

Hoe krijg je een betere marktpositie?

meer blogs

Branding en Yellowstone

Branding en TV serie Yellowstone Ik laat me in mijn vakgebied altijd graag inspireren door wat ik zoal meemaak, lees en kijk. Zo ook door de (vind ik dan) geweldige TV serie Yellowstone. Heb je deze al gezien? Echt een aanrader. De cowboys die in het familiebedrijf van de Duttons werken krijgen letterlijk een brandmerk …

Oprah Winfrey’s kijk op marketing

klantgerichtheid en het perfecte terrasje

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten