Hoe word jij de vliegende vis in jouw branche?

Tijdens mijn verblijf in Curaçao beleefde ik op een speedboot een werkelijk magisch moment. We schoten met grote snelheid over de zee waarbij er links en rechts van ons honderden vissen uit het water sprongen en een tijdje boven het wateroppervlakte ‘met ons meevlogen’ over de golven. Echt, je moet het je eens voorstellen; je zweeft op hoge snelheid over het water, de wind door je haren en overal waar je maar kijkt zie je fel glinsterende vissen om je heen zweven. Volgens mij moet het ongeveer zo voelen als je zelf in een sprookjesfilm zou spelen…

Deze vliegende vissen hebben indrukwekkende borstvinnen ontwikkeld, die bijna net zo lang zijn als ze zelf zijn. Dankzij deze vinnen kunnen ze bij gevaar uit het water opstijgen en (afhankelijk van de wind) honderden meters door de lucht zweven. Dus echt super spectaculair om te zien.

Positioneren

Net als deze magische vissen moet ook jouw bedrijf opvallen in een zee van concurrentie. Het gaat erom dat je een unieke eigenschap ontwikkelt of uitvergroot die je duidelijk onderscheidt van de rest. Je moet een duidelijke positie kiezen.

Herpositioneren

Bovendien hebben vliegende vissen zich aangepast aan hun omgeving om te kunnen overleven. Ze vinden hun eten namelijk vlak onder het wateroppervlak, maar dit is ook meteen de plek waar roofdieren op de loer liggen. Doordat ze kunnen vliegen kunnen ze snel ontsnappen bij naderend gevaar. Ook jouw bedrijf moet zich aanpassen aan veranderende marktomstandigheden. Je flexibel opstellen en blijven innoveren zijn belangrijk om te overleven en te groeien. En wat betekent dit voor hetgeen je naar buiten toe uitstraalt? Is je bestaande positionering nog de juiste, of is het tijd voor een herpositionering?

Word ook de vliegende vis in jouw branche

Stijg boven de concurrentie uit en trek de aandacht door het anders te doen dan de rest. Zo bouw je niet alleen aan een sterke marktpositie, maar laat je misschien ook wel die magische indruk achter…

 

Vind mij ook op LinkedIn

 

Geef een reactie op “Hoe word jij de vliegende vis in jouw branche?”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Hoe word jij de vliegende vis in jouw branche?

Tijdens mijn verblijf in Curaçao beleefde ik op een speedboot een werkelijk magisch moment. We schoten met grote snelheid over de zee waarbij er links en rechts van ons honderden vissen uit het water sprongen en een tijdje boven het wateroppervlakte ‘met ons meevlogen’ over de golven. Echt, je moet het je eens voorstellen; je …

Positioneren in de maakindustrie

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

meer blogs

Waar draait het om in business-to-business marketing?

Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere …

Contentmissie in b2b formuleren

Toegevoegde waarde in b2b

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten