Marketinglessen films Gladiator
Marketinglessen Gladiator
De film Gladiator II toevallig al gezien? Ik wel en heb daarom ook Gladiator I maar weer eens gekeken. Ik houd wel van dit soort epische historische drama’s, omdat ze actie, avontuur en drama moeiteloos combineren en je even meenemen naar een hele andere wereld.
Als vakidioot kon ik het niet laten. Ik zag ik in deze films ook weer een paar belangrijke marketinglessen bevestigd worden:
1. Bouw aan een sterk merk. Maximus bouwt razendsnel aan zijn persoonlijke merk. Doe dit voor je bedrijf, je product of dienst en als persoon. Authenticiteit is hierbij cruciaal. Net als integriteit en geloofwaardigheid trouwens. Bouwen aan een sterk merk is bouwen aan vertrouwen.
2. Blijf (jezelf) heruitvinden. Werkt je gekozen strategie niet? Pas ‘m dan aan als de omstandigheden daarom vragen. Ontwikkel geen tunnelvisie, maar blijf flexibel en vooral open staan voor verandering. Maar verander ook weer niet te snel. Soms heeft iets ook gewoon tijd nodig. Met een ‘outside in’ blik houd je makkelijker vinger aan de pols.
3. Raak de emotie met je boodschap. “Are you not entertained?” Zit wel empowerment in die vraag toch?! Denk ik aan de Gladiator, dan denk ik voor altijd aan die zin. Met storytelling over wraak en rechtvaardigheid bouwde Maximus razendsnel een emotionele connectie met zijn publiek. En misschien wel het belangrijkste; die gelaagde, maar eenvoudige boodschap zorgde voor maximale impact.
Wat doe jij met deze lessen?
Lees verder: Wat is de waarde van je positionering?
De waarde van je positionering De waarde van een doordachte positionering? Dat bewijst Red Bull. Wist je namelijk dat Red Bull géén Oostenrijks idee is? Veel mensen denken dat het een puur Europees merk is, maar eigenlijk is het gebaseerd op het Thaise energiedrankje ‘Krating Daeng’. De Oostenrijkse ondernemer Dietrich Mateschitz ontdekte het drankje tijdens ...
Geef een reactie op “Marketinglessen films Gladiator”