Marketinglessen films Gladiator

Marketinglessen Gladiator

De film Gladiator II toevallig al gezien? Ik wel en heb daarom ook Gladiator I maar weer eens gekeken. Ik houd wel van dit soort epische historische drama’s, omdat ze actie, avontuur en drama moeiteloos combineren en je even meenemen naar een hele andere wereld.

Als vakidioot kon ik het niet laten. Ik zag ik in deze films ook weer een paar belangrijke marketinglessen bevestigd worden:

1. Bouw aan een sterk merk. Maximus bouwt razendsnel aan zijn persoonlijke merk. Doe dit voor je bedrijf, je product of dienst en als persoon. Authenticiteit is hierbij cruciaal. Net als integriteit en geloofwaardigheid trouwens. Bouwen aan een sterk merk is bouwen aan vertrouwen.

2. Blijf (jezelf) heruitvinden. Werkt je gekozen strategie niet? Pas ‘m dan aan als de omstandigheden daarom vragen. Ontwikkel geen tunnelvisie, maar blijf flexibel en vooral open staan voor verandering. Maar verander ook weer niet te snel. Soms heeft iets ook gewoon tijd nodig. Met een ‘outside in’ blik houd je makkelijker vinger aan de pols.

3. Raak de emotie met je boodschap. “Are you not entertained?” Zit wel empowerment in die vraag toch?! Denk ik aan de Gladiator, dan denk ik voor altijd aan die zin. Met storytelling over wraak en rechtvaardigheid bouwde Maximus razendsnel een emotionele connectie met zijn publiek. En misschien wel het belangrijkste; die gelaagde, maar eenvoudige boodschap zorgde voor maximale impact.

Wat doe jij met deze lessen?

Lees verder: Wat is de waarde van je positionering?

De waarde van je positionering De waarde van een doordachte positionering? Dat bewijst Red Bull. Wist je namelijk dat Red Bull géén Oostenrijks idee is? Veel mensen denken dat het een puur Europees merk is, maar eigenlijk is het gebaseerd op het Thaise energiedrankje ‘Krating Daeng’. De Oostenrijkse ondernemer Dietrich Mateschitz ontdekte het drankje tijdens ...

Geef een reactie op “Marketinglessen films Gladiator”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Kun de Ikigai-methode ook toepassen voor jouw bedrijf?

Kun de Ikigai-methode ook toepassen voor jouw bedrijf? Ja, Ikigai kun je ook gebruiken als strategisch kompas voor je B2B mkb bedrijf. Als een praktische en krachtige tool voor het versterken van je koers. Misschien ken je deze Japanse methode al als een praktische aanpak om je persoonlijke geluk en zingeving te vinden. Maar je …

Wat is de waarde van je positionering?

Hoe krijg je een betere marktpositie?

meer blogs

Branding en Yellowstone

Branding en TV serie Yellowstone Ik laat me in mijn vakgebied altijd graag inspireren door wat ik zoal meemaak, lees en kijk. Zo ook door de (vind ik dan) geweldige TV serie Yellowstone. Heb je deze al gezien? Echt een aanrader. De cowboys die in het familiebedrijf van de Duttons werken krijgen letterlijk een brandmerk …

Oprah Winfrey’s kijk op marketing

klantgerichtheid en het perfecte terrasje

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten