Van DNA naar beter in B2B marketing
Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing
Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider?
Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen.
Geen sinecure dus!
Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het bouwen aan vertrouwen. En vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Neem de bankensector maar als voorbeeld.
Ook functies in marketing eindigen helaas diep-triest laag op de ‘vertrouwensbarometer’. En dat hebben we geheel aan onszelf en onze slinkse marketingtrucs te danken.
Om ons vak weer ‘gezond te maken’ (er weer trots op te worden, maar ook betere resultaten te halen), moeten we beginnen bij oprechtheid en authenticiteit.
Jammer trouwens, dit soort woorden wordt uitgekauwd en uitgespuugd, nog voordat de inhoud daadwerkelijk kan beklijven… Maar dat betekent niet dat de inhoud ervan minder relevant is!
Stappenplan om vanuit DNA naar beter te gaan
Hieronder een aantal stappen die volgens mij bijdragen aan oprechte marketing. Omdat jullie vanuit jullie echte, authentieke zelf en ‘purpose’ redeneren, zonder de focus op klantrelevantie te verliezen:
1 DNA, het fundament
2 Ontdekken van de klantwaarde
3 Het creëren van de juiste context en beleving
4 Het bewijs gaat via eigen mensen
5 Vanuit jullie eigen verhaal gaan helpen
Voor een uitgebreide toelichting per stap, verwijs ik graag naar Marketingfacts.nl, waar mijn blog eerder verscheen.
Heb je deze stappen doorlopen? Dan is het aan jullie, om het vanuit deze krachtige basis oprecht ‘beter te willen doen’. Als eerste voor jullie klanten, maar ook voor alle andere betrokkenen en natuurlijk ook voor jullie zelf.
Ga jij vanaf nu ook oprechte marketing toepassen?
Lees verder: Help je klant te kiezen voor jou vanuit het heldere DNA van je bedrijf
Het heldere DNA van je bedrijf Dankzij digitalisering en technologie is je klant veranderd. Zijn zoektocht is veranderd. Zijn wereld is veel groter geworden. Daarmee ook de keuze(stress). Hij verlangt daarom iets anders van je. Namelijk dat je ‘m in zijn zoektocht helpt te kiezen (voor jou). Juist in B2B. Kwaliteit en service zijn basisvereisten. ...
Lees verder: Bescheidenheid siert, maar sla er niet in door
Bescheidenheid en marketing Bij houtverwerkende en houtbewerkende bedrijven die ik van binnen heb bekeken, valt me één ding vaak op. De bescheidenheid. De nuchtere mentaliteit. Die typische ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ aanpak. Ik houd ervan. Bescheidenheid is een prachtige eigenschap. Maar in het geval van marketing is het ook al ...
Geef een reactie op “Van DNA naar beter in B2B marketing”