Smarketing, zo gaat het dus niet werken!
Marketing en sales, gaan we eigenlijk wel gelijk op in de verandering?
Marketeers zijn zich inmiddels bewust van de enorme veranderingen in hun vak, maar hoe zit dat eigenlijk met verkopers?
Voor smarketing, de integratie van sales en marketing, moeten we veel dichter tegen sales aankruipen. Om ‘smarketeer’ te worden, moeten we verkopers intensief betrekken.
En dat zal nog niet meevallen…
Een tissue paraat kan geen kwaad
Onlangs kwam ik vanuit de gedachte van smarketing uit bij de LinkedIn Sales en Marketing Professionals-discussiegroep. Een kansrijke groep dus als het gaat over smarketeers.
Ik stuitte op een oproep om de mooiste verkoopspreuken te delen, die inmiddels bovengemiddeld veel navolging gekregen had. Leuk, als sales en marketing gaan delen en elkaar zo inspireren, dat is mooi! Dacht ik. Maar het liep anders. Ja, ik schreef dit stuk, dus het inspireerde me. Maar niet in de positieve zin waar ik op hoopte.
Ik stond werkelijk versteld. Dit, bij voornamelijk salesprofessionals, aantreffen halverwege 2014? Dat deze ‘Wolf of Wall Street’-mindset nog bestaat!
Lees de spreuken en huiver hierover verder op Marketingfacts!
Lees verder: Sales innovatie betekent allereerst stoppen met verkopen
Sales innovatie betekent allereerst stoppen met verkopen Huh, dat meen je toch niet echt? Wel dus. Waarom? Oude salestechnieken boeten razendsnel in als het gaat om effectiviteit en rendement. Dat komt omdat we als klanten ons zoekgedrag aangepast hebben aan de technieken van vandaag. En de verkoopaanpak van weleer past daar totaal niet meer bij. Sterker ...
Lees verder: Waar draait het om in business-to-business marketing?
Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere ...
Geef een reactie op “Smarketing, zo gaat het dus niet werken!”