Succesvol starten met online marketing, 5 tips

succesvol starten online marketingBijna al jouw klanten zijn online. De meeste aankopen starten bij Google. Ook in B2B. De voorselectie is vaak online al gedaan, nog voordat het eerste contact met jou gelegd wordt. Daar wil je bijzitten toch? Je kunt er dus niet meer omheen, ook jij moet het accent verleggen naar online marketing. En dan niet roepen ‘we moeten ook maar eens een app’. Nee, begin met ouderwets gedegen onderzoek, zodat je vervolgens eenvoudig en succesvol kunt starten.

Om veelgemaakte fouten te voorkomen volgen hier
5 tips voor een succesvolle start met online marketing:

1. Sta open voor veranderingen
2. Raak niet in paniek
3. Wees nieuws-gierig
4. Check facts
5. Zorg dat je relevant bent

Deze tips licht ik uitgebreid toe op marketingmed, lees daar dus even verder.

 

 

Lees verder: Van DNA naar beter in B2B marketing

Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider? Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen. Geen sinecure dus! Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het ...

Lees verder: Bouwen op bewegende grond

Bouwen op bewegende grond De zinsnede ‘Bouwen op bewegende grond’ (Ron van der Jagt), kwam ik in een andere context tegen. Ik vind ‘m erg toepasselijk voor de bouw op dit moment. Bouwen kunnen we namelijk wel. Dat doen we al zo lang en steeds efficiënter en beter. Maar bouwen op bewegende grond? Ja, dat ...

Geef een reactie op “Succesvol starten met online marketing, 5 tips”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Hoe word jij de vliegende vis in jouw branche?

Tijdens mijn verblijf in Curaçao beleefde ik op een speedboot een werkelijk magisch moment. We schoten met grote snelheid over de zee waarbij er links en rechts van ons honderden vissen uit het water sprongen en een tijdje boven het wateroppervlakte ‘met ons meevlogen’ over de golven. Echt, je moet het je eens voorstellen; je …

Positioneren in de maakindustrie

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

meer blogs

Waar draait het om in business-to-business marketing?

Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere …

Contentmissie in b2b formuleren

Toegevoegde waarde in b2b

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten