Egoloze marketing, wie durft?
Het is 1984. Boven in een kamertje speelt een vijfjarig meisje. Ze heeft hoogrode koontjes en vrolijke springstaartjes. Op alles dat ze tegenkomt, is ze ijverig prijskaartjes aan het plakken. Durf je stilletjes om het hoekje te kijken, dan laat ze je pas gaan als ze je alles heeft kunnen laten zien. Maar iets kopen? Nee hoor, niet nodig, je mag gerust nog eens terugkomen in haar winkeltje…
Een dikke 10 jaar later. Het meisje denkt dat ze een eigen kledingwinkeltje wil. Dus ijverig bekwaamt zij zich hierin, tot en met textielbrand- en natproefjes aan toe. Maar wat blijkt, eenmaal klaargestoomd voor de serieuze wereld? Ze wil het niet meer! Erger nog, ze heeft geen flauw idee wat ze dan wél wil…
Mijn blog ‘Egoloze marketing, wie durft’ heeft mijn persoonlijke verhaal als uitgangspunt. Het gaat over het opzij zetten van je ego, zodat er ruimte ontstaat om echt contact te maken met je klant. De volledige blog verscheen op 7 april 2014 op Marketingfacts.
Lees verder: Oprechte marketing
Oprechte marketing? Ja, want wij marketeers hebben in de afgelopen jaren een beroerde reputatie opgebouwd rondom ons vakgebied. Wie vertrouwt reclame eigenlijk nog? Wie wil er nog lastig gevallen worden tijdens het eten? Zelfs de grootste leek neemt een wantrouwend houding aan, als het gaat om commerciële boodschappen. Je zou daarom zeggen dat in deze ...
Lees verder: Waar draait het om in business-to-business marketing?
Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere ...
Geef een reactie op “Egoloze marketing, wie durft?”